Branża meblarska w albumie Polska Power!

W albumie „Polska Power! Marka Polskiej Gospodarki" Ministerstwo Gospodarki przedstawiło 15 najważniejszych branż, będących polskimi specjalnościami eksportowymi. Wśród nich znalazła się m.in. branża meblarska.

 

Dla każdej z branż Ministerstwo Gospodarki przygotowuje indywidualny pro¬gram promocji, w ramach projektu Promocja polskiej gospodarki na rynkach międzynarodowych (poddziałanie 6.5.1 Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka).

 

- Wspieranie eksportu jest niewątpliwie ważne dla całej gospodarki krajowej. Polsce, która jest obecnie jednym z najdynamiczniej rozwijających się państw świata, udało się utrzymać wzrost PKB nawet podczas kulminacyjnej fali kryzysu. Duża w tym zasługa polskich eksporterów, którzy korzystając z elastyczności krajowej waluty rozwijali swoją działalność na rynkach międzynarodowych - pisze Waldemar Pawlak, wicepremier, minister gospodarki we wstępie do publikacji. - Mam nadzieję, że niniejszy album, poświęcony największym osiągnię¬ciom polskiego eksportu ostatnich lat, przyczyni się do zdobycia przez naszych przedsiębiorców kolejnych rynków zbytu. Sukces polskich eksporterów oraz rosnąca popularność ich produktów za granicą jest ważny dla nas wszystkich - podkreśla Pawlak.

 

Polska to mocarstwo światowego rynku meblarskiego, ponieważ aż 9 na 10 wyprodukowanych tu produktów trafia do salonów, biur, kuchni i ogrodów odbiorców całego globu. Ich popularność sprawiła, że zajmujemy trzecią pozycję wśród dostawców mebli na rynki krajów Unii Europejskiej. Sukces ten obrazuje również fakt, że jesteśmy czwartą światową potęgą sektora, ustępującą w eksporcie mebli jedynie Chinom, Niemcom oraz Włochom.


Krajowi producenci mebli, to duże przedsiębiorstwa, średnie firmy i niewielkie, rodzinne zakłady z długoletnimi tradycjami. To, co jest jednak cechą wspólną sektora, to z jednej strony doskonali specjaliści i ich wiedza, a z drugiej najnowocześniejsze technologie, wykorzystanie innowacyjnych procesów produkcyjnych oraz nieustanny rozwój.


Wyrażenie „rozwój" w przypadku polskiej branży meblarskiej, powinno zostać jednak zastąpione słowem „rewolucja", które wydaje się pełniej obrazować progres krajowego meblarstwa - podkreślają autorzy publikacji.

 

Na przestrzeni ostatnich 20 lat wdrożono tu bowiem nowatorskie metody produkcji i wykorzy-stania surowca oraz stworzono najnowocześniejsze parki maszynowe, dysponujące najnowszymi narzędziami informatycz¬nymi. Skokowy wzrost zdolności produkcyjnych oraz wysoka jakość wytwarzanych w Polsce mebli spowodowały, że wolumen polskiego eksportu meblowego wzrósł od roku 1989 aż 50-krotnie. Wartość produkcji sprzedawanej na rynki międzynarodowe przez łącznie sześciotysięczne grono przedsiębiorstw, odpowiada obecnie blisko 27 mld zł, przy czym wzrasta ona wyjątko¬wo dynamicznie, zwykle o ponad 10 proc. Rocznie - czytamy w albumie.


Polskie meble to przede wszystkim, traktowana w sposób priorytetowy, doskonała jakość produktów i funkcjonalność. Jej dowodem są certyfikaty, atesty i świadectwa spełnienia najsurowszych norm światowych, dotyczących ergonomii oraz bezpieczeństwa użytkowania. Krajowym przepisem na sukces jest poza funkcjonalnością również oryginalny design. Nie podążamy za ustalonymi schematami, ale sami kreujemy światowe trendy, co spowodowało, że awansowaliśmy do grona międzynarodowych liderów produkcji mebli. Stała współpraca z doborowymi projektantami oraz kreatywność, odzwierciedlona jedynym w swoim rodzaju wzornictwem, przypieczętowała pozycję Polski, jako światowego imperium rynku meblarskiego. Różnorodne wykonania i wzory przemysłowe znajdują najwięk¬sze uznanie wśród Niemców, Brytyjczyków, Francuzów, Cze¬chów i Szwedów, jednak coraz większą popularnością cieszą się na rynkach Kanady, Rosji, Holandii czy Australii.

 

Album do pobrania ze strony:

http://www.berlin.trade.gov.pl/pl/aktualnosci/article/a,26337,.html

 

Tagi